Select Page

Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία

Πρόσκληση υποβολής υποψηφιοτήτων για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025

Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσκαλεί σε υποβολή υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή και φοίτηση στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25.

Δηλώσεις μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών – Εαρινό εξάμηνο 2023-24

Δηλώσεις μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών για το εαρινό εξάμηνο 2023-24

Προκήρυξη υποτροφίας από το Ίδρυμα Μπότση

Το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Αθανασίου Βασ. Μπότση στο πλαίσιο του σκοπού του προκηρύσσει υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών στη Δημοσιογραφία.

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού” 16/10/2023

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού”

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού” 9/10/2023

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού”

Επιχειρησιακό Πλάνο και Χρηματοδότηση των Τεχνών

Διδάσκουσα: Παρασκευή Δεκούλου

Περιγραφή

Μάθημα: Επιχειρησιακό Πλάνο & Χρηματοδότηση των Τεχνών
Ακαδημαϊκό Έτος: 2022-2023
Διδάσκουσα: Δρ. Παρασκευή (Εύη) Δεκούλου
Ημέρα / Ώρες Διδασκαλίας: Πέμπτη 17.00 – 19.30
Τηλέφωνο: 2310 992075
Email: dekoulou@jour.auth.gr
Skype: evidekoulou

  1. Στόχος Μαθήματος
    Στόχος του παρόντος μαθήματος είναι να:

     

    • συµβάλλει στην κατανόηση της έννοιας και της σηµασίας της πολιτιστικής καινοτομίας και επιχειρηµατικότητας καθώς και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο αναπτύσσονται,
    • παρουσιάσει όλα τα στάδια της επιχειρηµατικής διαδικασίας, από τη σύλληψη της επιχειρηµατικής ιδέας μέχρι την υλοποίησή της,
    • περιγράψει ενδελεχώς όλες τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης των πολιτιστικών οργανισμών και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους,
    • παρουσιάσει τη διαδικασία διαμόρφωσης επιχειρηματικού μοντέλου και κατάρτισης επιχειρηματικού πλάνου,
    • αναλύσει σφαιρικά τα θεμελιώδη ζητήματα και τις σύγχρονες προκλήσεις που σχετίζονται με το επιχειρηματικό περιβάλλον των πολιτιστικών οργανισμών.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του συγκεκριμένου μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

    • συνοψίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος των πολιτιστικών οργανισμών,
    • επεξηγήσουν τις έννοιες του επιχειρηματικού μοντέλου και του επιχειρηματικού πλάνου,
    • επεξηγήσουν τη σημασία της έρευνας μάρκετινγκ και τον τρόπο αξιοποίησης των πληροφοριών που προκύπτουν, για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων,
    • επεξηγήσουν την κρίσιμη σημασία του μάρκετινγκ και του στρατηγικού σχεδιασμού για τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου,
    • περιγράψουν τους μηχανισμούς υποστήριξης επιχειρηματικών ιδεών και χρηματοδότησης της εφαρμογής τους στο πολιτιστικό περιβάλλον,
    • εφαρμόσουν αρχές οικονομικού σχεδιασμού και χρηματοοικονομικής διαχείρισης για τη διαμόρφωση και την εκπόνηση επιχειρηματικού πλάνου,
    • αξιοποιήσουν επιχειρηματικά μοντέλα και να προετοιμάσουν επιχειρηματικό πλάνο στο πλαίσιο των πολιτιστικών οργανισμών.

     

  2. Περιεχόμενο Μαθήματος / Πρόγραμμα Διαλέξεων
    Εβδομάδα  
    1η

    Εισαγωγή

    §  Περιεχόμενο & Διοικητικές Λεπτομέρειες Μαθήματος

    §  Εισαγωγή στην έννοια της Πολιτιστικής Επιχειρηματικότητας

    §  Επιχειρηματική Πρόκληση & Επιχειρηματική Κουλτούρα

    §  Χαρακτηριστικά Σύγχρονου Πολιτιστικού Περιβάλλοντος

    §  Επιχειρηματικά Μοντέλα για Πολιτιστικούς Οργανισμούς

    2η

    Επιχειρηματικό Περιβάλλον

    §  Ανάλυση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος Πολιτιστικών Οργανισμών

    §  Ανάλυση Ανταγωνισμού

    3η

    Δημιουργικότητα & Καινοτομία στους Πολιτιστικούς Οργανισμούς

    §  Επιχειρηματική Δημιουργικότητα

    §  Είδη & Στρατηγικές Καινοτομίας

    4η

    Επιχειρηματική Ιδέα

    §  Έρευνα Αγοράς

    §  Εντοπισμός & Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ευκαιρίας

    §  Ανάπτυξη Επιχειρηματικής Ιδέας

    5η

    Επιχειρηματικό Μοντέλο

    §  Από την Ιδέα στο Επιχειρηματικό  Μοντέλο

    §  Επιχειρηματική Στρατηγική & Επιχειρηματικό Μοντέλο

    §  Ανάπτυξη Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος

    §  Επιχειρηματικός Καμβάς

    6η

    Επιχειρηματικό Πλάνο

    §  Διαμόρφωση & Εκπόνηση Επιχειρηματικού Πλάνου

    7η

    Πλάνο μάρκετινγκ

    §  Τμηματοποίηση / Στόχευση Αγοράς

    §  7 Ps

    §  Ανάπτυξη & Διαχείριση Επωνυμίας

     

    8η

    Οικονομικός Σχεδιασμός

    §  Οικονομικό Πλάνο

    §  Προϋπολογισμός

    §  Αποτελέσματα Χρήσης

    §  Ισολογισμός

    §  Χρηματοοικονομική Ροή

    9η

    Χρηματοοικονομική Διαχείριση

    §  Νεκρό Σημείο

    §  Χρηματοοικονομικοί Δείκτες

    10η Πηγές Χρηματοδότησης Πολιτιστικών Οργανισμών
    11η Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
    12η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
    13η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
  3. Βιβλιογραφία
    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

     

    • Bessant, J. & Tidd, J. (2016). Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα.
    • Deakins, D. & Freel, M. (2015). Επιχειρηματικότητα και Μικρές Επιχειρήσεις (Νεοφυείς Επιχειρήσεις), (μετάφραση Βικτωρίας Πέκκα-Οικονόμου και Ιωάννη Χατζηδημητρίου), 6η έκδοση, Εκδόσεις Rosili.
    • Βερνίκος, Ν., Δασκαλοπούλου Σ., Μπατιμαρούδης, Φ., Μπουμπάρης, Ν., & Δ. Παπαγεωργίου (επιμ.) (2005). Πολιτιστικές Βιομηχανίες, Διαδικασίες, Υπηρεσίες, Αγαθά, Αθήνα: Κριτική.

     

    Συμπληρωματική Βιβλιογραφία

    • Barringer B. and Ireland, D. (2016). Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, 5th Global Edition, Pearson.
    • Lounsbury, M. & Glynn, M.A. (2019). Cultural Entrepreneurship: A New Agenda for the Study of Entrepreneurial Processes and Possibilities (Elements in Organization Theory), Cambridge University Press.
  4. Ενδεικτική Λίστα με Ακαδημαϊκά Περιοδικά
    International Journal of Cultural Management
    European Journal of Cultural Management and Policy
    Journal of Cultural Economics
    Entrepreneurship Theory and Practice
    Journal of Global Entrepreneurship Research
    Strategic Entrepreneurship Journal
    Journal of Business Venturing
  5. Χρήσιμες Πληροφορίες

     

    • Το μάθημα διδάσκεται 2,5 ώρες την εβδομάδα.
    • Οι φοιτητές αναμένεται να συμμετέχουν στο μάθημα και τις ασκήσεις που πραγματοποιούνται στις διαλέξεις.
    • Η βαθμολογία του μαθήματος στηρίζεται στην υποβολή απαλλακτικής εργασίας, τις ασκήσεις, την παρουσία και συμμετοχή στην τάξη.

    H βαρύτητα στη βαθμολογία είναι η ακόλουθη:

    • Απαλλακτική Εργασία: 80%
    • Ασκήσεις / Παρουσία/ Συμμετοχή στην Τάξη: 20%

                        ΣΥΝΟΛΟ: 100%

     

  6. Ημέρες & Ώρες Γραφείου

     

    Διδάσκουσα Ημέρες/Ώρες Ακρόασης
    Δρ. Παρασκευή (Εύη) Δεκούλου

    Τρίτη (κατόπιν συνεννόησης)

    Τετάρτη 14.00 – 17.00

    Πέμπτη 11.00-13.00

     

     

  7. Ηλεκτρονική Επικοινωνία
    Επικοινωνία των φοιτητών/τριών με την διδάσκουσα πραγματοποιείται στην παρακάτω διεύθυνση: dekoulou@jour.auth.gr 
  8.  

Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία

Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.

© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

ΑΠΘ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab

Share This