Select Page

Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία

Δηλώσεις μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών – Εαρινό εξάμηνο 2023-24

Δηλώσεις μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών για το εαρινό εξάμηνο 2023-24

Προκήρυξη υποτροφίας από το Ίδρυμα Μπότση

Το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Αθανασίου Βασ. Μπότση στο πλαίσιο του σκοπού του προκηρύσσει υποτροφίες μεταπτυχιακών σπουδών στη Δημοσιογραφία.

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού” 16/10/2023

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού”

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού” 9/10/2023

Ανακοίνωση για το μάθημα “Μεθοδολογία Έρευνας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού”

Πολιτιστική Διαχείριση Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών

Διδάσκων: Ελισάβετ Δεληγιάννη

 

Περιγραφή:

Στην εποχή μας υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη μουσείων: αρχαιολογικά, σύγχρονης τέχνης, λαογραφικά, τεχνολογίας, επιστημών, ιστορίας, design, φυσικής ιστορίας, τοπικής ιστορίας, επιχειρήσεων κ.ά. Επιδίωξη όλων είναι να προσφέρουν διαφορετικές ευκαιρίες για ανεξάρτητη και οικειοθελή μάθηση, αλλά παράλληλα συνδέονται στενά και με τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου, τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.

Στο πλαίσιο αυτό τα μουσεία έχουν αφήσει πίσω τους πλέον το τρίγωνο της Pearce: «μουσεία, αντικείμενα και συλλογές» και έχουν στο επίκεντρό τους τον επισκέπτη και τη μοναδική εμπειρία που θέλουν να του εξασφαλίσουν. Ως «πολιτιστικές βιομηχανίες» διεκδικούν με υψηλές αξιώσεις μερίδιο του ελεύθερου χρόνου του σύγχρονου ανθρώπου, ανταγωνιζόμενα άλλους ισχυρούς δρώντες στο πεδίο π.χ. κινηματογράφοι/θέατρα, εμπορικά κέντρα. Παράλληλα με τον εκπαιδευτικό τους ρόλο, αναπτύσσουν δράσεις εξωστρέφειας στρεφόμενα σε κατηγορίες καταγεγραμμένων επισκεπτών, εν δυνάμει επισκεπτών και επισκεπτών οn line, με τους οποίους θέλουν να δημιουργήσουν σταθερή σχέση δίνοντας πρόσβαση για γνώση, ψυχαγωγία, κοινωνική συναναστροφή.

Κατά συνέπεια καταγράφεται αλλαγή στον ρόλο που έχουν στη σύγχρονη κοινωνία, στην αποστολή που καλούνται να εκπληρώσουν απέναντί της, έχοντας ως μέσο προς αυτή την κατεύθυνση την εκθεσιακή πρακτική και την επικοινωνιακή πολιτική τους, προκειμένου να επιφέρουν στοχευμένα κοινωνικού χαρακτήρα αποτελέσματα.

Καταλύτης για την επίτευξη των ανωτέρω είναι η ορθή και επιτυχής διαχείριση των μουσείων μέσα από το κατάλληλο πλαίσιο διοίκησης, τη χρήση αποτελεσματικού μοντέλου καθημερινής λειτουργίας, την εφαρμογή καλών πρακτικών, την αλληλεπίδραση με το κοινωνικο-οικονομικο-νομικό πλέγμα που τα περιβάλλει. Σημαντικές μεταβλητές είναι επίσης ο κόσμος και η αγορά της τέχνης που αναπτύσσονται παράλληλα και δυναμικά, καθώς και το νομικό πλαίσιο. Η ίδια η νομική μορφή των μουσείων (δημόσια, ιδιωτικά, κληροδοτήματα, κ.λπ.), αλλά και η πνευματική ιδιοκτησία όσον αφορά τη δημιουργία, διαχείριση, διάθεση, αξιοποίηση των έργων τέχνης είναι κρίσιμοι ρυθμιστές που καθορίζουν καθημερινά στόχους και στρατηγικές.

Η διαχείριση συλλογών έργων τέχνης/ανθρώπινου δυναμικού/παγίων/δομών στην εποχή του διαδικτύου και των social media είναι μία διαρκής πρόκληση για κάθε cultural manager και απαιτεί γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες και εμπειρίες από πολλά και ετερόκλητα πεδία.

Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία

Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.

© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

ΑΠΘ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab

Share This