Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία
Χρήσιμα...
Ακολουθήστε μας
Νέα και Ανακοινώσεις
Επιδράσεις των Μέσων
Διδάσκων: Αντώνης Γαρδικιώτης
Τύπος μαθήματος: Επιλογής, Ώρες/εβδομάδα: 3, ECTS: 10
Στόχοι του μαθήματος:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Κατανοούν, συγκρίνουν και να αξιολογούν τις σημαντικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις της μελέτης των επιδράσεων των μέσων.
- Εφαρμόζουν και να συνθέτουν θεωρητικές προσεγγίσεις για την ερμηνεία και εξήγηση διαφόρων εκφάνσεων των επιδράσεων των μέσων.
- Σχεδιάζουν την εμπειρική διερεύνηση φαινομένων επιδράσεων.
Επίσης θα μπορούν να:
- Αναζητούν, εντοπίζουν και να αξιολογούν τη σχετική με τις επιδράσεις των μέσων επιστημονική βιβλιογραφία
- Συγγράφουν επιστημονικά κείμενα σύμφωνα με τους αποδεκτούς ακαδημαϊκούς κανόνες
Περίληψη περιεχομένου & ενδεικτικό διάγραμμα
- Εισαγωγικές έννοιες των επιδράσεων των μέσων / Μορφές επιδράσεων (γνωστικά σχήματα, στάσεις, στερεότυπα, ιδεολογία, συμπεριφορά).
- Μέτρηση επιδράσεων: σχετικές μεθοδολογίες.
- Κλασσικές θεωρητικές προσεγγίσεις: θεωρίες πειθούς, κοινωνικογνωστική θεωρία.
- Σύγχρονα μοντέλα επιδράσεων: πλαισίωση, ημερήσια διάταξη, προέγερση.
- Σχεδιασμός και διερεύνηση φαινομένων επιδράσεων των μέσων.
Διδακτικές & μαθησιακές μέθοδοι – αξιολόγηση
Τρόπος παράδοσης
Διαλέξεις, παρουσιάσεις φοιτητών και συζητήσεις, πρακτική εφαρμογή.
Οργάνωση διδασκαλίας (Δραστηριότητα / Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες))
- Διαλέξεις & σεμινάρια / 18
- Παράλληλες ομιλίες, δραστηριότητες, κ.λπ. / 21
- Προετοιμασία παρουσιάσεων / 41
- Συγγραφή εργασίας / 100
- Μελέτη βιβλιογραφίας / 70
Σύνολο Μαθήματος / 250
Τρόπος αξιολόγησης φοιτητών
- Προφορική συζήτηση παρουσίαση επιλεγμένων κειμένων.
- Εκπόνηση μικρής έρευνας και δημόσια παρουσίαση.
- Τελική γραπτή εργασία.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία
Brock, T., & Green, M. (Eds.) (2005). Persuasion: Psychological insights and perspectives (2nd Ed.). California: Sage. [BF637 .P4 P44]
Bryant, J., & Oliver, M. B. (Eds.). (2009). Media effects: Advances in theory and research (3rd Ed.). New York: LEA. [HN90.M3 M415 2008]
Giles, D. (2003). Media psychology. London: Erlbaum. [P96.P75G55]
Harris, R. J. (2009). A cognitive psychology of mass communication (5th Ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum. [P96.P75 H37]
Harwood, J., & Giles, H. (Eds.) (2005). Intergroup communication: Multiple perspectives. New York: Peter Lang.
Nabi, R., & M.B. Oliver, M. B. (Eds.). (2009). The SAGE handbook of media processes and effects. Thousand Oaks, CA: Sage.
———-
*Η συμμετοχή θα ενεργοποιηθεί με την ανάληψη των καθηκόντων.
Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία
Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.
© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.
Σχετικά με το Πρόγραμμα
Χρήσιμες Συνδέσεις
Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
ΑΠΘ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ
Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab