Select Page

Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία

Ανακοίνωση για την απαλλαγή από τα τέλη φοίτησης

Ενημέρωση για την απαλλαγή από τα τέλη φοίτησης και η αίτηση απαλλαγής

Υποβολή δηλώσεων χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2020-21

Δηλώσεις μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-21.

Εγγραφές εισακτέων στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τη διαδικασία εγγραφής των εισακτέων

Αποτελέσματα εισαγωγής και σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τα αποτελέσματα εισαγωγής και τη σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Κουλτούρες Πολιτιστικής Παραγωγής και Κατανάλωσης

Διδάσκων: Α. Μπαλτζής

 

Περιγραφή:

Το μάθημα επικεντρώνει στις βιομηχανίες εκείνες οι οποίες συνδέονται στενότερα με τις διάφορες μορφές τέχνης. Εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους η επιχειρηματική και οργανωσιακή κουλτούρα επηρεάζει την όλη διαδικασία παραγωγής και διανομής πολιτιστικών αγαθών (υλικών και άυλων) και τελικά τη διαχείριση της δημιουργικότητας, διαμορφώνοντας την ιδιοτυπία της κάθε πολιτιστικής ή δημιουργικής βιομηχανίας. Παράλληλα, εξετάζονται οι διαφορετικές κουλτούρες της πολιτιστικής κατανάλωσης, οι οποίες σχετίζονται με διαφορετικές κατηγορίες κοινού, διαφορετικούς τρόπους ζωής και διαφορετικές πολιτιστικές ανάγκες. Αναλύονται η ετερογένεια της κουλτούρας και η πολλαπλή σημασία της για την πολιτιστική παραγωγή και κατανάλωση, στοιχεία που είναι απαραίτητο να λαμβάνονται υπόψη για το σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικής από πολιτιστικούς οργανισμούς.

Στόχοι Μαθήματος

  • Να κατανοηθεί η πολυπλοκότητα της πολιτισμικής διαμεσολάβησης.
  • Να αναδειχθούν οι ιδεολογικές και αξιολογικές πτυχές της πολιτιστικής παραγωγής και κατανάλωσης.
  • Να καλλιεργηθεί η ικανότητα για κριτική ανάλυση του συστήματος παραγωγής και πρόσληψης πολιτιστικών αγαθών.
  • Να ασκηθούν οι φοιτητές στην εκπόνηση σχεδίων έρευνας στο αντικείμενο του μαθήματος.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο/η φοιτητής/τρια που θα έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα θα:

  1. Γνωρίζει και κατανοεί τις ποικίλες διαστάσεις της πολιτισμικής διαμεσολάβησης.
  2. Γνωρίζει πώς να αναλύει τις ιδεολογικές και αξιολογικές πτυχές της παραγωγής και κατανάλωσης πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών.
  3. Μπορεί να αναλύει κριτικά το σύστημα παραγωγής και πρόσληψης πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών.
  4. Κατανοεί τους ιδιαίτερους παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις τόσο των παραγωγών/δημιουργών πολιτιστικών αγαθών, όσο και του κοινού στο οποίο απευθύνονται.
  5. Γνωρίζει πώς να εκπονεί σχέδια έρευνας για τη μελέτη της παραγωγής και πρόσληψης πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών.

 Αναλυτικές πληροφορίες μαθήματος (αρχείο PDF).

Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία

Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.

© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

ΑΠΘ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab

Share This