Select Page

Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία

Εγγραφές εισακτέων στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τη διαδικασία εγγραφής των εισακτέων

Αποτελέσματα εισαγωγής και σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τα αποτελέσματα εισαγωγής και τη σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ακαδημαϊκού έτους 2020-21

Οι προφορικές συνεντεύξεις για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και τις οδηγίες συμμετοχής.

Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων

Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 παρατείνεται έως και την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020.

Υποβολή δηλώσεων εαρινού εξαμήνου

Ανακοινώνεται ότι οι δηλώσεις μαθημάτων εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 έως και τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020.

Επικοινωνιακή Πολιτική και Πολιτισμός

Διδάσκουσα: Σοφία Καϊτατζή-Γουίτλοκ

 

Περιγραφή:

Το μάθημα εισάγει στη παραγωγή πολιτικής (policy-making) και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και υλοποίησής τους από κυβερνητικά, νομοθετικά ή διοικητικά όργανα του κράτους, ειδικά, στα θέματα των επικοινωνιών και του πολιτισμού. Ορίζουμε τις έννοιες-κλειδιά και αποσαφηνίζουμε τι είναι η δημόσια πολιτική. Διακρίνουμε τους πρωταγωνιστές οι οποίοι ασκούν πολιτική και ταξινομούμε τα ‘θεσμικά υποκείμενα’ που εμπλέκονται στην παραγωγή δημόσιας πολιτικής ή ασκούν έλεγχο της δημόσιας ατζέντας, στα σύγχρονα δημοκρατικά κράτη. Σκιαγραφούμε το διττό, κρατικό και υπερ-κρατικό σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ως το κρίσιμο πλαίσιο λήψης αποφάσεων και παραγωγής πολιτικής, ιεραρχώντας τα δύο επίπεδα (κρατικό – υπερ-κρατικό) μεταξύ τους. Παρουσιάζουμε τις επιδράσεις των εξωγενών οικονομικο-πολιτικών πιέσεων στις οποίες υπόκειται το πολιτικό σύστημα στην άσκηση της πολιτικής (π.χ. εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης και της έντασης των διεθνών αλληλεξαρτήσεων). Παρουσιάζουμε τις κοινωνικο-οικονομικές, θεσμικές και πραγματικές-υλικές προϋποθέσεις στο πλαίσιο των οποίων μια πολιτική (α) σχεδιάζεται, (β) αποφασίζεται, (γ) υλοποιείται και (δ) αξιολογείται για το αν έχει ευοδωθεί ή μη.

Αναδεικνύουνε την sui generis ιδιοτυπία της ‘επικοινωνιακής πολιτικής’ και της ‘πολιτικής πολιτισμού’. Η επικοινωνιακή πολιτική δεν είναι ένα οποιοδήποτε τρέχον πεδίο, αλλά ένα εξόχως κρίσιμο και στρατηγικό πεδίο άσκησης πολιτικής, καθώς διαμορφώνει κανονιστικά το ρόλο των ΜΜΕ, ως ελεγχόντων την πολιτική και τον πολιτισμό. Άπτεται, έτσι, ευθέως της σύστασης της δημοκρατίας, καθορίζοντας ταυτόχρονα και την ουσία της ‘πολιτισμικής ταυτότητας’. Παρουσιάζουμε ορισμένες κλασικές θεωρίες για την ‘παραγωγή δημόσιας πολιτικής’, την άσκηση εξουσίας, το ρόλο του σύγχρονου κράτους και τους προνομιακούς συνομιλητές του, τον εκδημοκρατισμό, αλλά και τις προκλήσεις του πολιτεύματος εν μέσω παγκοσμιοποίησης, καθώς και τις επιπτώσεις των παραπάνω φαινομένων στην ‘Πολιτική του Πολιτισμού’.  Τέλος, αξιολογούμε ορισμένες καθοριστικές για την επικοινωνιακή πολιτική αποφάνσεις νομολογίας από εθνικά και διεθνή δικαστήρια. Αφού παρουσιαστούν οι άξονες, οι προϋποθέσεις και οι θεωρίες περί την επικοινωνιακή πολιτική, αναλύουμε  ακολούθως και αξιολογούμε παραδείγματα συγκεκριμένων πολιτικών. Οι επιλεγμένες πολιτικές αφορούν σε ‘οδηγίες’, ‘νόμους’,  ‘κανονισμούς’ ή ‘προγράμματα’, όπου  παγίως εμπλέκονται αντικρουόμενα συμφέροντα. Διδάσκουμε μεθόδους αξιολόγησης των στόχων που επιδιώκονται στα εξεταζόμενα παραδείγματα πολιτικής, καθώς και των επιτευγμάτων ή των αστοχιών τους. Αυτά αφορούν στην τηλεόραση, τον κινηματογράφο, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τα νέα δικτυακά, διαδραστικά πολιτικο-επικοινωνιακά μέσα, αλλά ακόμη και πολιτικές, όπως ο θεσμός της ‘Πολιτιστικής  Πρωτεύουσας της Ευρώπης’ ή η ανάπτυξη πολύμορφων φεστιβάλ. Στην ανατομία των περιπτώσεων δίνουμε έμφαση στις επιδράσεις τους στην λειτουργία της πολιτικής επικοινωνίας, τον πλουραλισμό και τη διαπολιτισμικότητα. Γνώμονας της πραγμάτευσης είναι η κρίσιμη για τη δημοκρατία, χορήγηση επάρκειας ‘πολιτικής γνώσης’ στους πολίτες και εν προκειμένω στους Ευρωπαίους για τους θεσμούς της πολιτείας τους και για την ανάπτυξη ενός ζητούμενου κοινού ‘πολιτικού πολιτισμού’.

 

Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία

Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.

© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.

Εγγραφές εισακτέων στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τη διαδικασία εγγραφής των εισακτέων

Αποτελέσματα εισαγωγής και σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τα αποτελέσματα εισαγωγής και τη σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ακαδημαϊκού έτους 2020-21

Οι προφορικές συνεντεύξεις για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και τις οδηγίες συμμετοχής.

Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων

Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 παρατείνεται έως και την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020.

Υποβολή δηλώσεων εαρινού εξαμήνου

Ανακοινώνεται ότι οι δηλώσεις μαθημάτων εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 έως και τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

ΑΠΘ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab

Share This