Select Page

Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ.

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επικοινωνία

Εγγραφές εισακτέων στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τη διαδικασία εγγραφής των εισακτέων

Αποτελέσματα εισαγωγής και σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τα αποτελέσματα εισαγωγής και τη σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ακαδημαϊκού έτους 2020-21

Οι προφορικές συνεντεύξεις για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και τις οδηγίες συμμετοχής.

Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων

Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 παρατείνεται έως και την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020.

Υποβολή δηλώσεων εαρινού εξαμήνου

Ανακοινώνεται ότι οι δηλώσεις μαθημάτων εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 έως και τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020.

Η Δημοσιογραφία στον Κινηματογράφο

Διδάσκουσα: Σοφία Καϊτατζή-Γουίτλοκ

 

Περιγραφή του μαθήματος

Πώς ‘βλέπει’ και πώς απεικονίζει ο κινηματογράφος τη δημοσιογραφία; Παρεμβαίνει καταλυτικά, κριτικά και πάντα γόνιμα; Πότε τα ΜΜΕ λειτουργούν υπέρ θετικών κοινωνικών και πολιτιστικών στόχων και πότε διαμεσολαβούν παρασιτικές σχέσεις ή παρακμιακές τάσεις; Οι δύο πολιτιστικοί τομείς: σινεμά και δημοσιογραφία είναι δυναμικά αλληλοτροφοδοτούμενοι. Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της σχέσης τους, όπως και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων, συνεργιών και κρίσιμων αντιθέσεων. Στο μάθημα ‘ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ’ η καλλιτεχνική ‘ελευθερία έκφρασης’ αποτελεί κλειδί κριτικής απεικόνισης και αξιολόγησης της δημοσιογραφίας από τους κινηματογραφιστές.

Μέσα από δέκα επιλεγμένες ταινίες, στις οποίες  πρωταγωνιστούν δημοσιογράφοι, και μέσω του φακού των δημιουργών τους, η δημοσιογραφία προσεγγίζεται από ποικίλες οπτικές. Μπορεί να συντελεί στην πολιτιστική ανάταση και την κοινωνικο-πολιτική ανάπτυξη. Μπορεί αντίθετα να ματαιώνει εύλογους κοινωνικούς και πολιτιστικούς στόχους. Σημαντικές ταινίες αναδεικνύουν και εξαίρουν την πρώτη κατηγορία, ενώ αρκετές ανατέμνουν τις αρνητικές, παρακμιακές πρακτικές, καταγγέλλοντας τη  δημοσιογραφία της κατακραυγής και της χειραγώγησης. Με το φακό των επιλεγμένων ταινιών εξετάζουμε: επαγγελματικούς ρόλους και ταυτότητες, σχέσεις συνεργασίας ή ανταγωνισμού, ηθικά διλήμματα, πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις ή συγκρούσεις. Το απότοκο γνωστικό κέρδος είναι η κατανόηση μεθόδων και δομών διαχείρισης. Στο πεδίο του πολιτισμού, οι κυρίαρχοι επιτελεστές σχέσεων εξουσίας και επιρροής, ορίζουν την κρατούσα ηθική και ιδεολογική ηγεμονία.

 

 

Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Επικοινωνία

Το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια και την προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και την ανάπτυξη της έρευνας στα πεδία της επικοινωνίας.

© 2018 Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε Α.Π.Θ.

Εγγραφές εισακτέων στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τη διαδικασία εγγραφής των εισακτέων

Αποτελέσματα εισαγωγής και σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Δείτε τα αποτελέσματα εισαγωγής και τη σειρά κατάταξης στο ΠΜΣ Επικοινωνία

Πρόγραμμα συνεντεύξεων ακαδημαϊκού έτους 2020-21

Οι προφορικές συνεντεύξεις για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και τις οδηγίες συμμετοχής.

Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων

Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων για την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 παρατείνεται έως και την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020.

Υποβολή δηλώσεων εαρινού εξαμήνου

Ανακοινώνεται ότι οι δηλώσεις μαθημάτων εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία» θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020 έως και τη Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ

ΑΠΘ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ

Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ - Media Informatics Lab

Share This